Úvod
Ještě vás něco zajímá?
Kam si mohu nechat zaslat balík přes Balíkovnu?
Balík přes Balíkovnu si můžete nechat zaslat na výdejní místo - Balíkovna na poště , Balíkovna mimo poštu a do boxu nebo nově na adresu domů, do kanceláře nebo třeba na chatu.
Co je zvýhodněná cena pro registrované zákazníky?
Zvýhodněná cena za balíky je určena jen pro registrované uživatele do účtu Moje Balíkovna a je poskytnuta tedy výhradně přihlášeným uživatelům, kteří u nás mají vytvořený účet. Zvýhodněná cena za balík se vztahuje na balíky odeslané z webu balikovna.cz nebo mobilní aplikace do jakékoliv Balíkovny nebo na adresu v rámci České republiky.
Jak můžu balík za zvýhodněnou cenu poslat?
Je to snadné, jen si u nás na webu nebo v mobilní aplikaci vytvořte účet Moje Balíkovna a přihlaste se . Pokud už účet u nás máte, pak se stačí jen přihlásit a z webu balikovna.cz nebo mobilní aplikace odeslat balík do jakékoliv Balíkovny nebo adresu v ČR. Zvýhodněná cena za balík se vám automaticky načte po přihlášení do účtu Moje Balíkovna a při vyplňování údajů k odeslání balíků.
Kde mohu balík přes Balíkovnu odeslat?
Se štítkem:
S vytištěným adresním štítkem je odeslání umožněno z libovolné Balíkovny nebo Boxu.
Bez štítku:
Bez štítku lze balík, který posíláte na adresu odeslat pouze z Balíkovny na poště. Balík na výdejní místo lze bez štítku podat z libovolné Balíkovny vyjma Boxů, kde je potřeba mít na balíku štítek nalepený.
Jak si balík vyzvednu na výdejním místě?
Balíkovna na poště
Pro vyzvednutí na poště budete potřebovat kód pro
vyzvednutí, který najdete v e-mailu, smsce nebo mobilní
aplikaci, a jméno příjemce balíku. Vyzvednout
můžete i pomocí dokladu totožnosti. Na poštách se můžete setkat s
vyvolávacím systémem. Na něm stiskněte tlačítko „Vyzvednutí s kódem“ a
zadejte kód pro vyzvednutí. Na řadu pak půjdete do pár minut.
Balíkovna mimo poštu
Pro vyzvednutí u našich partnerů budete potřebovat kód
pro vyzvednutí, který najdete v e-mailu, smsce nebo mobilní
aplikaci, a jméno příjemce.
BOX
Pro vyzvednutí zadáte kód pro vyzvednutí na
displeji boxu. Otevře se schránka, vyzvednete balík, schránku zavřete
a je hotovo. Pokud máte balík s dobírkou, zaplaťte ji
předem přes
Sledování
balíku, pomocí odkazu v e-mailu nebo v mobilní aplikaci. Dokud
balík není zaplacený, nejde schránku otevřít.
Jak se dozvím, že je mi doručován balík na adresu?
O celém průběhu doručování balíku na adresu vás budeme informovat pomocí e-mailových avíz. V den doručení vám přijde SMSka a náš řidič se s Vámi po telefonu dopředu spojí.
Může mi balík vyzvednout i někdo jiný?
Určitě ano. Stačí mu předat kód pro vyzvednutí spolu se jménem adresáta nebo číslem balíku. Kód najdete v e-mailu, smsce nebo v mobilní aplikaci.
Co mám dělat, když je můj balík připravený na jiném výdejním místě?
Někdy se může stát, že vámi vybraná Balíkovna nemůže balík převzít. Například proto, že už je plná. Chceme, abyste měli balík co nejrychleji, a proto ho rovnou převezeme na nejbližší vhodné výdejní místo. Vy se tak nemusíte o nic starat. Informace o náhradním výdejním místě vám dáme vědět v smsce nebo e-mailu. Najdete je také ve Sledování balíku nebo v mobilní aplikaci.
Můžu si prodloužit dobu na vyzvednutí balíku?
Bohužel to nejde. Balíkovny se nacházejí i na menších provozovnách s omezenou kapacitou skladu, proto potřebujeme, abyste si balík vyzvedli co nejrychleji do 7 kalendářních dní. Ale nebojte, pokud nestíháte, můžete předat kód pro vyzvednutí někomu, kdo balík převezme za vás.
Jak mám balík zaplatit?
Balíkovna na poště
Na všech poštách můžete platit hotově i kartou.
Balíkovna mimo poštu
V některých Balíkovnách
u našich partnerů není možné platit kartou. U těchto Balíkoven můžete
využít platbu předem online kartou. Vyhledejte si váš balík ve Sledování
balíku a pokud je už připravený k vyzvednutí, klikněte na tlačítko
„Zaplatit kartou online“. Další možností je platba prostřednictvím
mobilní aplikace. Zaplatit můžete také i pomocí odkazu v e-mailu. Ten
odesíláme ve chvíli, kdy je balík připravený k vyzvednutí.
Box
Pokud váš balík čeká v boxu a je s dobírkou, pak je nutné ji
zaplatit předem online kartou. Dokud balík není zaplacený, nejde
schránku otevřít. Vyhledejte si váš balík ve Sledování
balíku a klikněte na tlačítko „Zaplatit kartou online“. Další
možností je platba prostřednictvím mobilní aplikace.
Zaplatit můžete také i pomocí odkazu v e-mailu. Ten odesíláme ve
chvíli, kdy je balík připravený k vyzvednutí.
Balíkovna na adresu
Dobírku můžete uhradit přímo u řidiče v hotovosti nebo platební
kartou. Většina našich řidičů je vybavena platebními terminály.
Jak funguje doručení z e-shopu?
Stačí si na vašem oblíbeném e-shopu vybrat doručení Balíkovnou. Pokud tento způsob nenabízí, dejte nám o tom prosím vědět na podporaobchodu@cpost.cz a my se pokusíme dohodnout na spolupráci. Mezitím si můžete vybrat doručení Českou poštou a balík si přesměrovat pomocí Změny doručení online.
Jaký je rozdíl mezi boxem, Balíkovnou na poště a mimo poštu?
Box je samoobslužné zařízení, prostřednictvím kterého si můžete balík vyzvednout nebo podat kdykoliv a bez front.
Balíkovnu mimo poštu provozujeme u některého z našich partnerů. Najdete ji třeba v prodejně potravin, papírnictví, trafice nebo drogerii. A také na vybraných prodejních místech SAZKA.
Balíkovna na poště je speciální přepážka, kde si
můžete balík rychle vyzvednout. Některé Balíkovny jsou i na poštách,
které jsou provozovány našimi partnery. Říkáme jim Pošty Partner.
Jak dlouho na mě balík počká?
Balíky připravené k vyzvednutí na poštách nebo u našich partnerů počkají 7 kalendářních dní. Balíky připravené v boxech čekají přibližně 2 pracovní dny. Přesnou dobu pro vyzvednutí vašeho balíku zjistíte ve Sledování balíku, v e-mailu nebo v mobilní aplikaci. Jakmile se bude blížit konec doby pro vyzvednutí, dáme vědět do e-mailu nebo smsky.
Co když nebudu v den doručení balíku na adresu k zastižení?
I s tím si poradíme. Balík vám uložíme na nejbližší výdejním místě, a to v Balíkovně na poště nebo Balíkovně mimo poštu nebo také v boxu. Balík si pak jednoduše vyzvednete pomocí kódu, až se vám to bude hodit.