Hladké doručení balíků pod stromeček

Přinášíme vám novinky a tipy pro odeslání a doručení balíků do Vánoc.

Obrázek 1
Feedback Icon

Nový box za rohem zeje prázdnotou

Samoobslužné boxy rostou takřka každým dnem, možná máte jeden nový za rohem, jen o něm nevíte. Boxy pro doručení balíků si vybírejte podle vytíženosti.

Stačí kliknout na „Vyhledat Balíkovnu“. Pokud je u boxu uvedeno „dostatek kapacity“ nebo „občas plná kapacita“, balík se nám velmi pravděpodobně podaří doručit na vámi vybrané místo. Vytíženost boxů můžete zkontrolovat také v mobilní aplikaci.
Feedback Icon

Balíky ukládáme ještě blíž k vám

Máte balík na cestě a vámi zvolený box nebo výdejní místo má plnou kapacitu? Balíky nyní doručujeme na další nejbližší volné výdejní místo, ať už jde o box, Balíkovnu nebo poštu.

Platí to i pro neúspěšně doručené Balíky Do ruky a Balíkovnu na adresu
, které také uložíme v celé síti co nejblíže vaší adrese.
Feedback Icon

Adresní štítek vám vytiskneme v Balíkovně

Aby bylo odesílání balíků ještě pohodlnější, vybavili jsme přes 4 000 partnerských Balíkoven tiskárnami adresních štítků.

K odeslání balíku (na výdejní místo i na adresu) nově stačí na balík pouze uvést podací kód a přinést ho do Balíkovny v trafice, obchodě, na benzínce atd. Balíkovna na základě podacího kódu vytiskne adresní štítek a nalepí ho na balík.

Často kladené otázky

U každého samoobslužného boxu hlídáme jeho vytížení (některé extrémně přetížené boxy nemáme ani v nabídce).

Doporučujeme se při výběru samoobslužných boxu řídit stavem vytížení. Ideální samoobslužný box je ten, u kterého je zobrazeno „dostatek kapacity“ nebo „občas plná kapacita“. U samoobslužných boxů s „téměř plná kapacita“ stoupá riziko uložení na náhradním výdejním místě. 

Informace o vytížení je uvedena v detailu boxu v mobilní aplikaci Balíkovna, zde na webu v sekci Vyhledat Balíkovnu nebo na vašem oblíbeném e-shopu. 

Vždy se snažíme najít prostor pro balík v samoobslužném boxu dle vašeho přání.

Pokud nelze balík uložit do původního samoobslužného boxu, tak se pokusíme vyhledat náhradní samoobslužný box, který splňuje především kritérium vzdálenosti.

Pokud ani náhradní samoobslužný box nemá prostor, tak pro balík najdeme nejvhodnější Balíkovnu na poště nebo mimo poštu. 

Ano, má.  Samoobslužné boxy mají omezený počet velkých schránek. Maximální velikost pro balíky do samoobslužného boxu je 50 x 50 x 50 cm a hmotnost 15 kg, proto větší nebo těžší balíky není možné do samoobslužného boxu naskladnit.  

Pokud původní samoobslužný box nemá dostatečnou kapacitu, tak systém Balíkovny hledá náhradní (alternativní) samoobslužný box. Tedy snaha je zvýšit úspěšnost dodání do boxů. Pokud se nepodaří balík uložit ani do jednoho z boxů, tak systém vyhledá další vhodné místo (partnerské Balíkovny, pošty). 

V případě, že se nám nepodaří balík doručit, připravíme vám ho k vyzvednutí na nejbližším volném místě, a to včetně Balíkoven a samoobslužných boxů. S touto změnou přestává platit pravidlo, že ke každé adrese je pevně navázáno jedno ukládací místo. Ukládací místo pro jednu adresu se může v různých dnech měnit v závislosti na tom, která z nejbližších provozoven má aktuálně dostatečnou kapacitu. Optimální místo pro uložení vybírá systém a nemůže ho zvolit kurýr ani zákazník.
 

O místě uložení a další důležité informace se dozvíte z avíza, které vám přijde do e-mailu a případně SMS zprávou. Informace také najdete v mobilní aplikaci Balíkovna anebo na webu Balíkovny v sekci „Sledovat balík“. 

 

Samoobslužné boxy
• Nově můžete využít 3 000 výdejních míst
• K vyzvednutí balíku vám stačí zadat kód pro vyzvednutí
• Boxy jsou pro vyzvednutí dostupné zpravidla 24/7
• Dobírku je potřeba zaplatit online v naší aplikaci
Na vyzvednutí balíku máte 2 kalendářní dny

 

Balíkovny partner

• Nově můžete využít  4 000 výdejních míst
• K vyzvednutí balíku vám stačí sdělit kód pro vyzvednutí
Na vyzvednutí balíku máte 7 kalendářních dní

 

   

Pokud vám v jeden den bude doručováno více balíků (a vy nebudete zastižen), dle nového systému bude vyhodnoceno, zda je pro vás vhodnější uložení na výdejním místě (Sazka, trafika) nebo pošta, tak aby bylo zaručeno, že vaše balíky budou uloženy vždy na jednom místě. O místě uložení se dozvíte vždy z avíza, které vám přijde do e-mailu případně SMS zprávou. 

Nový proces ukládání nelze z technických důvodů nastavit na všechny balíky. Balíky, které nemohou být ukládány dle nového procesu a mají tedy nezměněný systém ukládání, jsou: 

- Cenný balík, Doporučený balíček a zásilky z Číny (balíčky s podacím číslem začínajícím na LF např. LF1507874083E)

 

a obecně všechny balíky:
 

- S hmotností nad 15 kg
 

- S velikostí větší než M (50x50x50)
 

- Existují u nich doplňkové služby: „Dodání do vlastních rukou výhradně jen adresáta“, „Vícekusová zásilka“, „Cenný obsah“, “Dobírka s Poštovní poukázkou A”, “Dobírka s Poštovní poukázkou C”, “Prodloužení úložní doby”
 

- Udaná cena větší než 50 000 Kč
 

- Dobírka větší než 50 000 Kč 

Tiskárnami jsme vybavili Balíkovny mimo poštu.  Balíky jednoduše jen pomocí podacího kódu odešlete také ze všech Balíkoven provozovaných společností Sazka a také ze všech Penguin boxů.

 

V Balíkovnách na poště se způsob podání nemění, vytištěný adresní štítek mít nemusíte. To znamená, že pro odeslání balíku na výdejní místo napište na balík jméno příjemce a podací kód a pro odeslání balíku na adresu je potřeba doplnit kromě jména a podacího kódu také adresu příjemce. Na poštách obsluha štítek dolepí.

Pro odeslání z AlzaBoxů a boxů OX Point je nutné nalepit na balík štítek. U Penguin Boxů stačí na balík napsat podací kód. 

Samoobslužný box  

  • K vyzvednutí balíku stačí zadat kód pro vyzvednutí. 

  • Boxy jsou z pravidla dostupné 24/7, ale balíky jsou v nich ale uloženy jen na 48 hodin. 

  • Dobírku je nutné zaplatit online v naší aplikaci. 

Balíkovna mimo poštu 

  • K vyzvednutí balíku stačí sdělit kód pro vyzvednutí. 

  • Na vyzvednutí balíku máte 7 kalendářních dní. 

  • Dobírku zaplatíte na místě v hotovosti na místě nebo online v naší aplikaci.