Vánoce s Balíkovnou
Často kladené otázky
Jak vybrat samoobslužný box podle „vytíženosti“?
U každého samoobslužného boxu hlídáme jeho vytížení (některé extrémně přetížené boxy nemáme ani v nabídce).
Doporučujeme se při výběru samoobslužných boxu řídit stavem vytížení. Ideální samoobslužný box je ten, u kterého je zobrazeno „dostatek kapacity“ nebo „občas plná kapacita“. U samoobslužných boxů s „téměř plná kapacita“ stoupá riziko uložení na náhradním výdejním místě.
Kde zjistím stav vytíženosti samoobslužného boxu?
Informace o vytížení je uvedena v detailu boxu v mobilní aplikaci Balíkovna, zde na webu v sekci Vyhledat Balíkovnu nebo na vašem oblíbeném e-shopu.
Co se stane, pokud se balík do boxu nevejde?
Vždy se snažíme najít prostor pro balík v samoobslužném boxu dle vašeho přání.
Pokud nelze balík uložit do původního samoobslužného boxu, tak se pokusíme vyhledat náhradní samoobslužný box, který splňuje především kritérium vzdálenosti.
Pokud ani náhradní samoobslužný box nemá prostor, tak pro balík najdeme nejvhodnější Balíkovnu na poště nebo mimo poštu.
Má vliv na doručení do samoobslužného boxu velikost balíku?
Ano, má. Samoobslužné boxy mají omezený počet velkých schránek. Maximální velikost pro balíky do samoobslužného boxu je 50 x 50 x 50 cm a hmotnost 15 kg, proto větší nebo těžší balíky není možné do samoobslužného boxu naskladnit.
Balík měl jít do samoobslužného boxu, který jsem si vybral/a, proč je v jiném samoobslužném boxu nebo na jiném ukládacím místě?
Pokud původní samoobslužný box nemá dostatečnou kapacitu, tak systém Balíkovny hledá náhradní (alternativní) samoobslužný box. Tedy snaha je zvýšit úspěšnost dodání do boxů. Pokud se nepodaří balík uložit ani do jednoho z boxů, tak systém vyhledá další vhodné místo (partnerské Balíkovny, pošty).
Nebyl/a jsem doma, když byl balík doručován. Kde ho najdu?
V případě, že se nám nepodaří balík doručit, připravíme vám ho k
vyzvednutí na nejbližším volném místě, a to včetně Balíkoven a
samoobslužných boxů. S touto změnou přestává platit pravidlo, že ke
každé adrese je pevně navázáno jedno ukládací místo. Ukládací místo
pro jednu adresu se může v různých dnech měnit v závislosti na tom,
která z nejbližších provozoven má aktuálně dostatečnou kapacitu.
Optimální místo pro uložení vybírá systém a nemůže ho zvolit kurýr ani
zákazník.
Jak se dozvím, kde je balík uložen a jak dlouho na mě počká?
O místě uložení a další důležité informace se dozvíte z avíza, které vám přijde do e-mailu a případně SMS zprávou. Informace také najdete v mobilní aplikaci Balíkovna anebo na webu Balíkovny v sekci „Sledovat balík“.
Samoobslužné boxy
• Nově můžete využít 3 000 výdejních míst
• K vyzvednutí
balíku vám stačí zadat kód pro vyzvednutí
• Boxy jsou pro
vyzvednutí dostupné zpravidla 24/7
• Dobírku je potřeba zaplatit
online v naší aplikaci
• Na vyzvednutí balíku máte 2 kalendářní dny
Balíkovny partner
• Nově můžete využít 4 000 výdejních míst
• K vyzvednutí
balíku vám stačí sdělit kód pro vyzvednutí
• Na
vyzvednutí balíku máte 7 kalendářních dní
Čekám několik balíků. Kde budou uloženy?
Pokud vám v jeden den bude doručováno více balíků (a vy nebudete zastižen), dle nového systému bude vyhodnoceno, zda je pro vás vhodnější uložení na výdejním místě (Sazka, trafika) nebo pošta, tak aby bylo zaručeno, že vaše balíky budou uloženy vždy na jednom místě. O místě uložení se dozvíte vždy z avíza, které vám přijde do e-mailu případně SMS zprávou.
Jaké balíky nelze uložit do samoobslužných boxů nebo Balíkoven mimo poštu?
Nový proces ukládání nelze z technických důvodů nastavit na všechny
balíky. Balíky, které nemohou být ukládány dle nového procesu a mají
tedy nezměněný systém ukládání, jsou:
- Cenný balík, Doporučený balíček a zásilky z Číny (balíčky s
podacím číslem začínajícím na LF např. LF1507874083E)
a obecně všechny balíky:
- S hmotností nad 15 kg
- S velikostí větší než M (50x50x50)
- Existují u nich doplňkové služby: „Dodání do vlastních rukou
výhradně jen adresáta“, „Vícekusová zásilka“, „Cenný obsah“, “Dobírka
s Poštovní poukázkou A”, “Dobírka s Poštovní poukázkou C”,
“Prodloužení úložní doby”
- Udaná cena větší než 50 000 Kč
- Dobírka větší než 50 000 Kč
Které Balíkovny jsou vybaveny tiskárnami adresních štítků?
Tiskárnami jsme vybavili Balíkovny mimo poštu. Balíky jednoduše jen pomocí podacího kódu odešlete také ze všech Balíkoven provozovaných společností Sazka a také ze všech Penguin boxů.
V Balíkovnách na poště se způsob podání nemění, vytištěný adresní štítek mít nemusíte. To znamená, že pro odeslání balíku na výdejní místo napište na balík jméno příjemce a podací kód a pro odeslání balíku na adresu je potřeba doplnit kromě jména a podacího kódu také adresu příjemce. Na poštách obsluha štítek dolepí.
Je stále potřeba mít vytištěný štítek pro odeslání balíků z boxů?
Pro odeslání z AlzaBoxů a boxů OX Point je nutné nalepit na balík štítek. U Penguin Boxů stačí na balík napsat podací kód.
Co když můj balík na adresu skončí v Balíkovně nebo samoobslužném boxu?
Samoobslužný box
-
K vyzvednutí balíku stačí zadat kód pro vyzvednutí.
-
Boxy jsou z pravidla dostupné 24/7, ale balíky jsou v nich ale uloženy jen na 48 hodin.
-
Dobírku je nutné zaplatit online v naší aplikaci.
Balíkovna mimo poštu
-
K vyzvednutí balíku stačí sdělit kód pro vyzvednutí.
-
Na vyzvednutí balíku máte 7 kalendářních dní.
-
Dobírku zaplatíte na místě v hotovosti na místě nebo online v naší aplikaci.