Feedback Icon

AlzaBox

  • výdej balíků
  • odeslání balíků
  • platba dobírky online nebo v mobilní aplikaci
  • lhůta pro vyzvednutí je zpravidla 2 pracovní dny
  • návod k obsluze boxu
  • Často kladené otázky

    Balíky do hmotnosti 15 kg s maximálními rozměry 50 × 50 × 50 cm. Platí pro výdej i odeslání. 

    Celý proces je navržen tak, abyste nemuseli řešit zbytečnou administrativu. Každá Balíkovna má svoji tzv. řídicí poštu, která vám pomůže a zajistí přímou podporu. V případě technické poruchy aplikace pro evidenci balíků je k dispozici helpdesk České pošty.

    Doporučte mu, aby se ještě jednou podíval do SMS nebo e-mailu, kam jsme mu kód posílali. Kód si také může nechat znovu poslat. Stačí jednoduše vyhledat balík ve sledování balíků a kliknout na možnost „Odeslat kód znovu“.  Další možností je počkat na avízo, které dostane 2 dny před koncem úložní doby balíku a kde je kód uvedený. Poslední možností je přesměrování na ukládací poštu, tam si může balík vyzvednout s průkazem totožnosti.

     

    Používá-li zákazník mobilní aplikaci Balíkovna, tak kód pro vyzvednutí najde u daného balíku.

    Balíky lze odeslat z celé sítě AlzaBoxů. Stačí si připravit data online, vytisknout adresní štítek, nalepit ho na balík a štítek načíst na AlzaBoxu. Následně vložíte balík do schránky, zavřete ji a máte odesláno. Více informací

    Zákazník vám poplatek uhradí, stejně jako dobírku, při převzetí balíku. Tyto dodatečné poplatky zákazníkovi vznikají při využití zpoplatněných služeb v aplikaci Změna doručení online.

    Vyzvednutí balíku je rychlé a intuitivní. Na displeji boxu stačí zadat kód pro vyzvednutí, který naleznete v SMS, e-mailu nebo mobilní aplikaci Balíkovna. Po zadání kódu se otevře schránka, balík vyndáte, schránku zavřete a máte hotovo. 

     

    Upozornění: Výchozí obrazovka pro vyzvednutí z AlzaBoxu obsahuje pouze numerické znaky. Pokud kód zahrnuje i písmena, stiskněte klávesu „ABC“, která zobrazí plnohodnotnou klávesnici. Kód stačí zadat bez ohledu na malá a velká písmena. 

    Ano. Vytištěný štítek nalepený na balíku je pro odeslání z AlzaBoxu nezbytný. Na možnosti zasílání balíků přes AlzaBoxy bez nutnosti tisknout štítky pracujeme. 

    Ano, nicméně dobírku je nutné uhradit online před vyzvednutím balíku prolinkem v obdrženém avízu. Dobírku lze uhradit také v mobilní aplikaci Balíkovna, pomocí služeb Apple Pay a Google Pay. Platba kartou na samotném zařízení není možná. 

    Po uložení balíku do AlzaBoxu obdržíte e-mailem zprávu s pokyny k vyzvednutí. Součástí zprávy je odkaz na platební bránu, kde dobírku bezpečně uhradíte. 

    Bez štítku lze balík odeslat z libovolné Balíkovny vyjma samoobslužných boxů. 

     

    Nikdy prosím nevkládejte do AlzaBoxu neoznačený balík. Neoznačené balíky bohužel nelze doručit.

    Balík na vás v AlzaBoxu počká zpravidla 2 pracovní dny. 

    Postupujte podle pokynů na obrazovce AlzaBoxu a otevřete si větší schránku. Více v návodu

    Dobu pro vyzvednutí balíku nelze prodloužit. Lhůta, během níž je schránka pro balík rezervována, je přesně dána.  

    Proklikejte se až k obrazovce informující, že AlzaBox nemá další schránku k dispozici, až poté otevřenou schránku zavřete a balík odešlete z jiného AlzaBoxu nebo Balíkovny.

    Balík připravíme k vyzvednutí na nejvhodnějším, respektive nejbližším náhradním výdejním místě. 

    Ze všech AlzaBoxů, které jsou zapojeny do sítě Balíkovna. 

    Balík vrátíme odesílateli.  

    V této situaci displej ohlásí, že je AlzaBox plný a další balíky nepřijme. V tomto případě je potřeba zkusit jiný samoobslužný box nebo balík poslat z libovolné Balíkovny

    Do jedné schránky vložte vždy jen jeden balík. Pokud posíláte více balíků najednou, dávejte pozor, abyste každý umístili do příslušné schránky. 

    Ano, lze. Je nutné si vytisknout štítek, nalepit na balík a odeslat z AlzaBoxu. 

    Jak fungují boxy?

    1.

    1.

    Balík si objednáte do boxu
    2.

    2.

    Přijde vám SMS s kódem
    3.

    3.

    Kód vyplníte na obrazovce
    4.

    4.

    Balík je váš