AlzaBoxy
Často kladené otázky
Jak velké balíky se vejdou do AlzaBoxu?
Balíky do hmotnosti 15 kg s maximálními rozměry 50 x 50 x 50 cm. Platí pro výdej i odeslání.
Jak funguje odesílání balíků z AlzaBoxu?
Balíky lze odeslat z celé sítě AlzaBoxů. Stačí si připravit data online, vytisknout adresní štítek, nalepit ho na balík a štítek načíst na AlzaBoxu. Následně vložíte balík do schránky, zavřete ji a máte odesláno. Více informací.
Jak probíhá vyzvednutí balíku z boxu?
Vyzvednutí balíku je rychlé a intuitivní. Na displeji boxu stačí zadat kód pro vyzvednutí, který naleznete v SMS, e-mailu nebo mobilní aplikaci Balíkovna. Po zadání kódu se otevře schránka, balík vyndáte, schránku zavřete a máte hotovo.
Upozornění: Výchozí obrazovka pro vyzvednutí z AlzaBoxu obsahuje pouze numerické znaky. Pokud kód zahrnuje i písmena, stiskněte klávesu „ABC“, která zobrazí plnohodnotnou klávesnici. Kód stačí zadat bez ohledu na malá a velká písmena.
Je nutné adresní štítek tisknout?
Ano. Vytištěný štítek nalepený na balíku je pro odeslání z AlzaBoxu nezbytný. Na možnosti zasílání balíků přes AlzaBoxy bez nutnosti tisknout štítky pracujeme.
Mohu poslat do boxu balík s dobírkou?
Ano, nicméně dobírku je nutné uhradit online před vyzvednutím balíku prolinkem v obdrženém avíze. Dobírku lze uhradit také v mobilní aplikaci Balíkovna, pomocí služeb Apple Pay a Google Pay. Platba kartou na samotném zařízení není možná.
Po uložení balíku do boxu obdržíte e-mailem zprávu s pokyny k vyzvednutí. Součástí zprávy je odkaz na platební bránu, kde dobírku bezpečně uhradíte.
Co když si nemohu štítek vytisknout?
Bez štítku lze balík, který posíláte na adresu odeslat pouze z Balíkovny na poště. Balíkovnu na výdejní místo lze bez štítku podat z libovolné Balíkovny vyjma boxů. Nikdy prosím nevkládejte do AlzaBoxu neoznačený balík. Neoznačené balíky bohužel nelze doručit.
Jak dlouho balík v AlzaBoxu počká?
Balík na vás v AlzaBoxu počká zpravidla 2 pracovní dny.
Co dělat, když se balík do schránky nevejde?
Postupujte podle pokynů na obrazovce AlzaBoxu a otevřete si větší schránku. Více v návodu.
Lze prodloužit dobu pro vyzvednutí balíku?
Dobu pro vyzvednutí balíku nelze prodloužit, lhůta, během níž je schránka pro balík rezervována, je přesně dána.
Co když se balík nevejde ani do větší schránky?
Proklikejte se až k obrazovce informující, že AlzaBox nemá další schránku k dispozici, až poté otevřenou schránku zavřete a balík odešlete z jiného AlzaBoxu nebo Balíkovny.
Co když se balík nepodaří uložit do boxu?
Balík připravíme k vyzvednutí na nejvhodnějším, respektive nejbližším náhradním výdejním místě.
Z jakého AlzaBoxu je možné odeslat balík přes Balíkovnu?
Ze všech AlzaBoxů, které jsou zapojeny do sítě Balíkovna.
Co se stane, když si balík nestihnu vyzvednout?
Balík vrátíme odesílateli.
Co když je box plný?
V této situaci displej ohlásí, že je box plný a další balíky nepřijme. V tomto případě je potřeba zkusit jiný box nebo balík poslat z kamenné Balíkovny.
Kolik zásilek lze vložit do jedné schránky?
Do jedné schránky vložte vždy jen jeden balík. Pokud posíláte více balíků najednou, dávejte pozor, abyste každý umístili do příslušné schránky.
Lze přes AlzaBox posílat zásilky objednané na Vinted nebo Aukro?
Ano, lze. Je nutné si vytisknout štítek, nalepit na balík a odeslat z boxu.