Vánoce s Balíkovnou
FAQs
Jak vybrat box podle „vytíženosti“?
U každého boxu hlídáme jeho vytížení (některé extrémně přetížené boxy nemáme ani v nabídce). Doporučujeme se při výběru boxu řídit stavem vytížení. Ideální box je ten, u kterého je zobrazeno „dostatek kapacity“ nebo „občas plná kapacita“. U boxů s „téměř plná kapacita“ stoupá riziko uložení na náhradním výdejním místě.
Kde zjistím stav vytíženosti boxu?
Informace o vytížení je uvedena v detailu boxu v mobilní aplikaci Balíkovna, zde na webu v sekci Vyhledat Balíkovnu nebo na vašem oblíbeném e-shopu.
Co se stane, pokud se balík do boxu nevejde?
Vždy se snažíme najít prostor pro balík v boxu dle vašeho přání. Pokud nelze balík uložit do původního boxu, tak se pokusíme vyhledat náhradní box, který splňuje především kritérium vzdálenosti. Pokud ani náhradní box nemá prostor, tak pro balík najdeme nejvhodnější Balíkovnu na poště nebo mimo poštu.
Má vliv na doručení do boxu velikost balíku?
Ano, má. Boxy mají omezený počet velkých schránek. Maximální velikost pro balíky do boxu je 50x50x50 cm a hmotnost 15 kg, proto větší nebo těžší balíky není možné do boxu naskladnit.
Balík měl jít do boxu, který jsem si vybral/a, proč je v jiném boxu nebo na jiném ukládacím místě?
Pokud původní box nemá dostatečnou kapacitu, tak systém Balíkovny hledá náhradní (alternativní) box. Tedy snaha je zvýšit úspěšnost dodání do boxů. Pokud se nepodaří balík uložit ani do jednoho z boxů, tak systém vyhledá další vhodné místo (partnerské Balíkovny, pošty).
Nebyl/a jsem doma, když byl balík doručován. Kde ho najdu?
V případě, že se nám nepodaří zásilku doručit, připravíme vám ji k
vyzvednutí na nejbližším volném místě, a to včetně Balíkoven a boxů. S
touto změnou přestává platit pravidlo, že ke každé adrese je pevně
navázáno jedno ukládací místo. Ukládací místo pro jednu adresu se může
v různých dnech měnit v závislosti na tom, která z nejbližších
provozoven má aktuálně dostatečnou kapacitu. Optimální místo pro
uložení vybírá systém a nemůže ho zvolit kurýr ani zákazník.
Jak se dozvím, kde je balík uložen a jak dlouho na mě počká?
O místě uložení a další důležité informace se dozvíte z avíza, které vám přijde do e-mailu a případně SMS zprávou. Informace také najdete v mobilní aplikaci Balíkovna anebo na webu Balíkovny v sekci „Sledovat balík“.
Boxy
• Nově můžete využít 3 000 výdejních míst
• K vyzvednutí
zásilky vám stačí zadat kód pro vyzvednutí
• Boxy jsou pro
vyzvednutí dostupné zpravidla 24/7
• Dobírku je potřeba zaplatit
online v naší aplikaci
• Na vyzvednutí zásilky máte 2 kalendářní dny
Balíkovny partner
• Nově můžete využít 4 000 výdejních míst
• K vyzvednutí
zásilky vám stačí sdělit kód pro vyzvednutí
• Na
vyzvednutí zásilky máte 7 kalendářních dní
Čekám několik balíků. Kde budou uloženy?
Pokud vám v jeden den bude doručováno více balíků (a vy nebudete zastižen), dle nového systému bude vyhodnoceno, zda je pro vás vhodnější uložení na výdejním místě (Sazka, trafika) nebo pošta, tak aby bylo zaručeno, že vaše balíky budou uloženy vždy na jednom místě. O místě uložení se dozvíte vždy z avíza, které vám přijde do e-mailu případně SMS zprávou.
Jaké balíky nelze uložit do boxů nebo Balíkoven mimo poštu?
Nový proces ukládání nelze z technických důvodů nastavit na všechny
balíky. Balíky, které nemůžou být ukládány dle nového procesu a mají
tedy nezměněný systém ukládání, jsou:
- Cenný balík, Doporučený balíček a zásilky z Číny (balíčky s
podacím číslem začínajícím na LF např. LF1507874083E)
a obecně všechny balíky:
- S hmotností nad 15 kg
- S velikostí větší než M (50x50x50)
- Existují u nich doplňkové služby: „Dodání do vlastních rukou
výhradně jen adresáta“, „Vícekusová zásilka“, „Cenný obsah“, “Dobírka
s Poštovní poukázkou A”, “Dobírka s Poštovní poukázkou C”,
“Prodloužení úložní doby”
- Udaná cena větší než 50 000 Kč
- Dobírka větší než 50 000 Kč
Které Balíkovny jsou vybaveny tiskárnami adresních štítků?
Tiskárnami jsme vybavili Balíkovny mimo poštu. Jednoduše balíky odešlete i ze všech Balíkoven provozovaných naším partnerem Sazkou.
Jsou k dispozici tiskárny štítků i na Balíkovnách na poště?
Pošty máme v plánu vybavit tiskárnami v průběhu roku 2025.
Je stále potřeba mít vytištěný štítek pro odeslání balíků z boxů?
Ano. Pro odeslání z boxů je nutné nalepit na balík štítek. Nyní již testujeme na vybraných Penguin Boxech možnost odesílání bez štítků. V roce 2025 plánujeme tuto možnost zavést celoplošně na všechny boxy v síti Balíkovny (AlzaBoxy, Penguin Boxy i boxy OX Point).